Privacybeleid
Inleiding
Panorama Zorg hanteert een zorgvuldige omgang met de persoonsgegevens van haar zorgvragers, medewerkers en overige betrokkenen. Wij hechten veel waarde aan de privacy van onze relaties en zorgen voor een veilige verwerking van alle informatie. In dit privacybeleid informeren wij u over welke gegevens we verwerken en met welk doel. Let op dat dit beleid onderhevig kan zijn aan wijzigingen. De meest recente versie is altijd te vinden op onze website.
Doel van gegevensverwerking
Relatiemanagement Panorama Zorg kan persoonsgegevens verwerken wanneer u interesse toont in onze zorg- en dienstverlening, wanneer u bij ons wilt komen werken, of op andere wijze betrokken wilt zijn. We bewaren de gegevens die u ons toestuurt of invult via het contactformulier op de website zolang als nodig is voor een volledige afhandeling.
Overeenkomsten Daarnaast verwerken wij persoonsgegevens in het kader van de uitvoering van een gesloten overeenkomst, zoals een zorgovereenkomst, arbeidsovereenkomst of vrijwilligersovereenkomst. Zorgvragers en medewerkers van Panorama Zorg ontvangen een specifiek privacy statement bij het afsluiten van een overeenkomst.
Klachten/Geschillen
Panorama Zorg heeft een klachtenregeling. Indien er een klacht of geschil is waar u bij betrokken bent, kan Panorama Zorg uw gegevens verwerken ten behoeve van de afhandeling hiervan.
Beveiliging van persoonsgegevens
Wij maken gebruik van strikte veiligheidsprocedures om te voorkomen dat onbevoegden toegang krijgen tot uw persoonsgegevens. Toegang tot bestanden met persoonsgegevens is beperkt door middel van wachtwoorden en encryptie.
Inzage en wijzigen van persoonsgegevens
U heeft het recht om in te zien welke persoonsgegevens wij van u verwerken. Als u van mening bent dat bepaalde gegevens niet juist zijn, kunt u een verzoek indienen tot wijziging, aanvulling of
verwijdering van deze gegevens. In gevallen waarin uw toestemming de grondslag vormt voor de verwerking van bepaalde gegevens, heeft u het recht om deze toestemming in te trekken. Dit heeft geen invloed op het verleden, maar betekent wel dat wij deze gegevens niet langer mogen verwerken. Houd er rekening mee dat Panorama Zorg u mogelijk bepaalde diensten niet meer kan verlenen als gevolg van deze intrekking.
U kunt uw verzoek sturen naar administratie@panoramazorg.nl. Panorama Zorg zal uw verzoek zo snel mogelijk inwilligen en in elk geval niet later dan één (1) maand nadat het verzoek is ontvangen. Als Panorama Zorg het verzoek afwijst, zullen wij in ons antwoord aangeven waarom het verzoek is afgewezen.
Vragen en klachten
Voor vragen over dit privacybeleid, de wijze waarop Panorama Zorg uw gegevens gebruikt of als u een klacht heeft over de verwerking van uw persoonsgegevens, neem dan contact op met onze functionaris gegevensbescherming via administratie@panoramazorg.nl.
Panorama Zorg benadrukt dat u de mogelijkheid heeft om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Klik hier om een klacht in te dienen.